torek, 11. december 2012

NOVOMEŠKI ODGOVORI: CLAUDIA JERINA MESTNIK, direktorica knjižnice

Voditi knjižnico s stotisoči papirnatih knjig v času interneta, IPada, Kindla, Google Books in podobnih priljubljenih in marsičesa sposobnih novotarij, ki vse bolj premikajo bralstvo v digitalni svet, je posebej zahteven izziv. Direktorica Claudia bo morala novomeško Knjižnico Mirana Jarca umestiti na način, da bo ena izmed že dolga leta najbolj obiskanih novomeških ustanov, našla svoj položaj v mestu in kulturi tudi v prihodnje.

Foto: Tomaž Levičar, 11/2012


Kdo vam je izbral ime in zakaj?
Starši, pravijo, da po igralki Claudii Cardinale.

Kje živite?
Že vse življenje v Novem mestu, zadnji dve desetletji pa v hiši na Regrških Košenicah.

Kje bi radi živeli?
Sem zavedna Novomeščanka, tako da si težko predstavljam živeti nekje drugje.

Vaš najljubši delček Novega mesta in njegove okolice?
Glavni trg in Otočec.

S kje je za vas najlepši pogled na Novo mesto?
S Trške gore.

Kateri je vaš najzgodnejši prijeten spomin v zvezi z Novim mestom?
Obisk in igranje v parku v rosnih letih še pred vstopom v šolo, kjer sedaj stoji KC Janeza Trdina.

Kaj pogrešate iz novomeške preteklosti?
Druženje mladih kot v času, ko sem bila gimnazijka.

Kaj si želite v novomeški prihodnosti?
Še večji razvoj tako v gospodarstvu kot tudi v kulturnem smislu.


Foto: Tomaž Levičar, 11/2012


Kateri je najbolj romantičen predel v Novem mestu?
Kapitelj in reka Krka.

Kakšen nasvet bi dali tujcu-turistu, ki prihaja v Novo mesto?
Naj ujame čar dolenjske prestolnice s čarobnostjo Kapitlja na vrhu, začuti svežino vonja ob sprehodu ob reki Krki in obudi zgodovino skozi ogled stavb skozi Glavni trg.

Kateri kulturni dogodek v Novem mestu vas je v zadnjem letu najbolj navdušil ali navdahnil?
Knjižnica Mirana Jarca Novo mesto ponuja Novomeščanom in seveda vsem prebivalcem Dolenjske veliko kulturnih biserov, prav tako tudi ostale ustanove, tako da bi težko izpostavila določen dogodek. Prav tako je pred nami še veliko novih in pomembnih kulturnih dogodkov. Naj izpostavim najbližjega, ki bo že 20. novembra, ko bomo v Knjižnici Mirana Jarca predstavili prvič prvo knjigo Zbrano delo našega rojaka Mirana Jarca In tega se zelo veselim.

V katere novomeške trgovine najraje zahajate?
Bom odgovorila drugače, najraje imam trgovine s prijaznimi ljudmi in zato grem v te najraje.

Kateri so vaši najljubši novomeški gostinski kotički?
Pri vodnjaku in Loka.

Kateri je po vašem mnenju najbolj zanemarjen del Novega mesta?
V mnogih mestih po svetu velja, da so stičišča postaj, kot so avtobusi in železnice, zaradi pretoka pogostokrat prav neprijetna. Žal je moj občutek, da bi lahko več ureditvi namenili avtobusni postaji, saj prav tako prispeva k celotni podobi našega mesta.

Kaj Novomeščani premalo cenijo?
Težko ocenjujem, vem le, da je mesto zgodovinsko bogato ter okolica s hribčki in prijaznimi ljudmi nekaj, kar daje temu predelu toplino.

Katerih 5 ciljev bi najraje uresničili, če bi imeli to možnost?
Vsekakor si močno želim, da bi dokončali Knjižnico Mirana Jarca, ki ponuja veliko možnosti za druženje, mirno prebiranje časopisov, delo na računalnikih, skratka prijeten družabni prostor v središču Novega mesta. Več poudarka bi dala na posebna izobraževanja mladih, ki bi jim omogočila, da odprejo svoja podjetja, ki s posebno inovativnostjo prerastejo okvire našega območja in postanejo uspešnejša. Tako recimo je naredila Bolgarija po vsej državi z IT področja. Povezava lokalne skupnosti z gospodarstvom, dati lokalnim podjetjem večjo veljavo in vspodbuditi zanimanje za lokalno okolje. Oživitev starega dela Glavni trg. Ureditev mestnega parka.

Če bi celo Novo mesto zajel požar, kaj bi najprej skušali rešiti?
Ljudi.

Foto: Tomaž Levičar, 11/2012

Kakšen je vaš življenjski motto?
Carpe diem in Kar te ne ubije, te utrdi - kar mi zelo dobro pride pri reševanju izzivov, s katerimi se soočamo v teh časih tudi v knjižnici.

Kakšen bi moral biti življenjski moto Novega mesta?
Držimo skupaj.

Kaj ste si kot otrok želeli postati, ko boste »veliki«?
Na fakulteti sem izbirala med biologijo, arheologijo in veterino. Čeprav sem bila sprejeta na vse tri fakultete (takrat so se opravljali sprejemni izpiti), sem se potem odločila za biologijo in arheologinja. Čeprav me je pozneje pot zanesla v ekonomijo, kjer sem diplomirala na Ekonomsko poslovni fakulteti v Mariboru ter na koncu magistrirala na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani.

Kaj je za vas sreča?
Ko preživljam čas s svojo družino, možem in tremi otroci. Veliko mi pomeni prijetno druženje s prijatelji. Prav tako pa vsak nasmeh in uspeh, ki ga čaramo s sodelavci v mojem delovnem okolju.

V katerem času/obdobju bi najraje živeli?
Uživam trenutek, v katerem sem.

Kaj je vaše najljubše početje?
Preživljanje časa s svojo družino.

S čim se trenutno najbolj zavzeto ukvarjate?
Z vodenjem naše Knjižnice Mirana Jarca.

V čem znate pretiravati?
Včasih v delu. Predam se vsemu, kar delam. In delo v knjižnici me povsem potegne.

Kaj oziroma kdo je največja ljubezen vašega življenja?
Moji otroci in mož.

Imate kakšno neuresničeno željo?
Več potovanj v druge dežele.

Kaj ste po horoskopu?
Škorpijon.

Katera je vaša najljubša beseda?
Ljubezen.

Najbolj in najmanj priljubljen predmet v šoli?
V učenju in spoznavanju novega sem uživala, zato ne morem opredeliti slabe in dobre predmete.

Najboljša/najljubša knjiga, ki ste jo prebrali?
Sem vsekakor ljubiteljica zgodovinskih romanov. Najbolj se mi je vtisnila knjiga Egipčan Sinuhe, kjer lahko spoznaš zgodovino še iz druge perspektive. S knjigo Grk Zorbas pa sem spoznala, da je lahko življenje lepo tudi če je enostavno.

Vaša najljubša risanka?
Še vedno sledim vsem Disneyjevim risankam.

Vaša najljubša barva?
Rdeča zaradi strasti in ljubezni, oranžno zaradi optimizma, in zelena – zaradi topline in pozitivne energije.

Vaš najljubši vonj?
Jasmin.

Najljubša sladkarija?
Sladoled.

V čem ste najraje oblečeni?
Da se dobro počutim in je lepo.

Od česa ste bili v življenju najbolj zadeti?
Od ljubezni.

Kaj vas nasmeji?
Pripovedovanje raznih smešnih prigod v krogu družine.

Kaj vas užalosti?
Žalostijo me tragedije, ki jih v številnih nesrečah doživljajo ljudje.

Najpomembnejše, kar so vas naučili starši?
Poštenje, trdo in pridno delo ter spoštovanje ljudi in veliko ljubezni.

Najpomembnejše, kar ste ali želite vi naučiti svoje otroke?
To, kar so mene naučili starši.

Katera je vam najljubša človeška lastnost?
Iskrenost.

Foto: Tomaž Levičar, 11/2012

Za kateri športni klub navijate s srcem?
Nisem navijač posebnega športnega kluba, navijam pa za vsakega športnika, ki tekmuje za Slovenijo.

Kako in kje se rekreirate?
Sprehodi z družino in s psom.

Katera je vaša najljubša jed in pijača?
Tatarski biftek in kozarec dobrega sladkega belega vina.

Kakšen je vaš odnos do cvička?
Zelo redko pijem, le ob posebnih prilikah spijem kakšen kozarček vina.

Katera menite, da je vaša najbolj opažena značilnost?
Vztrajnost.

Kaj (ali kdo) vas je najbolj zaznamovalo v življenju?
Moji otroci me včasih presenetijo z vprašanji, o katerih nisem prej nikoli razmišljala.

Kaj vam je bilo v življenju najtežje narediti?
Slovo od najbližjih.

Kje ste bili nazadnje na počitnicah?
Križarjenje po zahodnem Sredozemlju.

Katero je vaše najljubše tuje mesto? Zakaj?
Funchal, polno cvetja in življenja in Rim kot večno mesto.

Kam bi najraje povabili svojega prijatelja na večerjo v Novem mestu ali okolici?
K sebi domov.

Kaj bi tam jedla?
Gurmansko večerjo, ki bi jo pripravila sama.

Kako sami pripomorete k čistejšemu okolju v mestu?
Recikliramo odpadke in nikoli ne vržem smeti na tla.

5 vaših najljubših Novomeščanov?
Vsak Novomeščan mi je najljubši.

5 po vašem mnenju danes ali v zgodovini najpomembnejših Novomeščanov?
Vsak je po svoje pomemben.

Kaj Novo mesto najbolj loči od drugih mest?
Njegove lepote.

Po čem je po vašem mnenju Novo mesto v Sloveniji najbolj znano?
Velikokrat, ko sem v tujini in omenim in beseda nanese na Novo mesto, sogovorniki izpostavijo ime Leon Štukelj.

Kaj bi Novemu mestu najbolj pomagalo pri razvoju?
Sedanja in bodoča delovna mesta, več evropskih sredstev za projekte..

Na kateri svoj dosežek v zadnjem letu dni ste najbolj ponosni?
Ponosna sem, da od kar sem v knjižnici beležimo vedno večji obisk v knjižnici in to je največja pohvala zame in za moje sodelavcev.

Foto: Tomaž Levičar, 11/2012

Katere so 3 vaše najljubše pesmi iz novomeške glasbene zakladnice?
Dan D – Voda, Rudolfovo – Grem domov v Novo mesto, DMP – Ti in jaz

Kaj bi radi povedali o Novem mestu, pa doslej niste?
Običajno, ko se nekje v tujini ali drugih koncih Slovenije srečamo s kakšnim Novomeščanom ali Dolenjcem, če tudi se ne poznamo, se veselo pozdravimo, saj smo vsi iz istega konca. Škoda, da te veselosti in topline ne delimo tudi več med seboj, ko se srečujemo vsak dan. Menim, da bomo bolj uspešni, če se podpiramo in držimo skupaj, ker smo majhni, ampak skupaj smo lahko večji.


Intervju: Claudia Jerina Mestnik, Tomaž Levičar
2012, november

Ni komentarjev: