četrtek, 26. junij 2008

DOGODEK V KNJIGARNI V MESTU GOGA

O novinarski konferenci za knjigo, ki se je ne da kupiti.

Na spletni strani časopisa Park sem našel pompozen naslov, ki priča o tem, da naj bi Dolenjska dobila svoj turistični vodnik. In to ne kakršen koli vodnik, ampak kar prvi, kakor so sami zapisali in kakor je bilo vrlim Parkovim piscem najbrž povedano.

Na koncu sestavka so navedli, da bo vodnik trenutno na voljo v TIC in morebiti celo na bencinskih servisih po ceni 7,8 evra za različico v slovenskem jeziku.

Ker rad kupujem knjige in ker tudi rad prebiram turistične vodiče sem se nemudoma namenil po knjigo. Mimo TIC sem stopil direktno v Knjigarno Goga, ki je knjigarna Založbe Goga, ki je ta vodič izdala. Pomislil sem, da če kje, potem jo morajo imeti najprej na prodaj v domači knjigrani, še preden jo razdelijo po TIC-ih in po črpalkah. Morda jo danes, na ta njen rojstni dan, dobim celo s podpisom avtorja, morebiti, sem pomislil, ta ob tem predstavitvenem dnevu tamkaj še podpisuje vroče izvode knjige in vanjo za prve kupce piše tudi bolj ali manj posrečena posvetila. Slednjega ne rabim, knjigo pa sem vendarle hotel. Hotel sem jo, da bi videl, kako je avtor organiziral vsebino, katere destincije je sploh predstavil in kako, katere gostilne in prenočišča priporoča v posameznih cenovnih razredih, kako je predstavil tradicionalno dolenjsko kulinariko, na katere dogodke vabi, kakšne so fotografije in kako je delo sploh oblikovano. Pa so se mi upi in sanje razblinili. Knjiga ni na prodaj! Vsaj zaenkrat še ne. Imajo jo sicer v knjigarni, a je ne dajo od sebe.

V Novem mest sem videl že marsikaj bizarnega, a tole s to knjigo je nekje bolj na vrhu lestvice novomeških bizarnosti. Naredijo novinarsko konferenco za turistični vodnik, a ga potem človek ne more dobiti v roke, pa četudi je pripravljen zanj odšteti tistih skoraj 8 evrov.
Nimam pojma, kakšna etiketa, kaki kodeks, kateri bonton ali morala vodi tele knjigarnarje pri njihovem delu, a v vsakem primeru se mi zdi nespodobno v javnost spuščati take informacije, ki stojijo na majavih noga ali celo sploh ne stojijo.
Ne rečem, da še nisem bil »nategnjen«, a tole je bilo pa malo preveč. Ne le ker človek čisto upravičeno pričakuje, da če imajo predstavitev knjige, potem je to menda interesentom tudi primerno dopustiti kupiti, malo preko roba je zadeva tudi zato, ker je skrajno neresno po tem vročem soncu in visoki vlagi človeka sprehajati po mestu do knjigarne in zatem z dvignjenim pritiskom še nazaj domov. Peš. Kot da nimam česa drugega početi?! V tej vročini in kar brez vodnika.

Naj si nekam pišejo to knjigo. Se bom po tej dolenjski deželi pa ja znašel tudi brez nje, če je že ne želijo dati iz svojih rok. Majku jim ...


Tomaž Levičar
Mestni svetnik
www.levicar.si@gmail.com

1 komentar:

Unknown pravi ...

Tomaz, res je, se povsem strinjam s tabo, neresnost brez primere! Skrajno neresno je po tem vrocem soncu in visoki vlagi hoditi z visokim pritiskom pes domov!!! Zakaj nisi poklical, bi te jaz zapeljal s klimatiziranim vozilom?!