nedelja, 26. avgust 2007

KAMERA FUTURA

O županovih in mojih kamerah in zraven še o trgovcih



Glede na to, da se je novomeški župan Lojze Muhič, če mu gre verjeti na javno izrečeno besedo, odločil kupiti nekaj (skritih) videokamer, s katerimi občina menda že nadzira obnašanje občanov na varnostno najbolj kritičnih in občutljivih točkah v občini Novo mesto, predvsem pa na tozadevno izrazito pereči lokaciji, torej ob cvetočih lončnicah na Kandijskem mostu, sem se tudi sam odločil slediti njegovemu zgledu. In sem si še jaz kupil videokamero. Kakšno je kupil župan iz bog ve katerih proračunskih sredstev, ni povedal, jaz pa bi mu za njegove manj inkognito misije predlagal tole.

Tudi jaz bom na videotrak torej beležil razne bedastoče, ki se dogajajo. A zdi se mi, da ne bodo iz istega rodu kot Muhičeve. Traku kamere pa ne bo ušla niti kakšna lepa podrobnost. Morda zato postanem nekoč ugleden režiser s čepico, stolom, megafonom in vizijo, kot kak Wenders, Chabrol ali Fellini, ali pa bom vsaj dober režiser, kot recimo Hitchcock ali Spielberg, kreativen kot Buñuel, Allen ali Eisenstein, no, ali pa vsaj razvpit kot Moore ali Jarmusch. Ma, kakršen koli režiser, samo da bom dobro plačan. Kar koli celo naj bom v tem filmskem svetu, naj bo plača bedna, če že ne gre drugače, da le ne bi postal snemalec, kaj šele scenarist, montažer ali režiser županovih skritih kamer.



O trgovcih, ki so mi prodali kamero, skoraj raje ne bi zgubljal besed. Res ne. Povem naj le to, da sem se ob silno dolgotrajnem nakupovanju počutil nekako tako kot Jugoslovani, ki so pred kakimi dvajsetimi leti čakali, da jim dobavijo jugota. No, kamera je vseeno boljša kot jugo v svoji kategoriji, a čakal sem pa nekako primerljivo. En dolg mesec. Človek ne more verjeti, da je dandanes kaj takega ob takem nakupu sploh mogoče. Če bi to vedel na začetku, bi izbral ali drugo kamero ali pa drugega trgovca. Če bi vedel …

A trgovec, ki mi je prodal kamero, celo še ni najhujši. Par tednov nazaj sem kupil nek dodatek za fotoaparat pri neki novomeški firmi, ki te stvari prodaja. Cena ni bila ravno nizka, prodati mi je hotel pa še dražje, kot smo bili dogovorjeni. Pa sem mu rekel, da sem pripravljen plačati le toliko, kot smo se predhodno dogovorili, pri čemer se mi še to zdi veliko, ker so denimo v Nemčiji cene še kar nekaj nižje, sem ga podučil in mu pred nosom zavihral s konkurenco s skupnega evropskega trga. In kaj mi reče oseba na drugi strani pulta? Rekel je, da če je tako, potem bo pa drugič najbolje, da se odpravim kar v Nemčijo. Oh, sveta preproščina. Nisem mu dal nasveta, da bi bilo modro, da bi oni znižali cene, ker bi potem večkrat pri njih kaj kupil. Imeli bi torej nekaj manjšo maržo oz. rabat, a zato zlahka precej več prometa. Ampak le zakaj bi jim jaz delil brezplačne nasvete …


Kakor koli že, zdaj že vadim kadriranje s to mojo malo kamero, da bom v kak vsaj gibajoči kader vsaj v zadnjem planu globinske slike ujel novomeškega župana, ko pozorno pregleduje videoposnetke z občinskih skritih kamer, in ga bom potem s križno montažo, a ob prelivajočem rezu v video, ki ga bom podložil s kako srednjeveško muziko ali pa kar z Anthraxom in poleg še z mrzlimi šumi, v offu se bo seveda sem ter tja pojavil globoki in globokoumni komentatorjev glas, prilepil ob vandala, ki v istem trenutku meče županove rožice z mosta v meglice nad Krko. Samo da mi pride v roke.

O tej zadevi tudi novomeški forum …

Tomaž Levičar
Mestni svetnik

P.S.
Če tudi vi po zgledu župana kupujete videokamero, vam svetujem obisk naslednjih spletnih strani:
SimplyDV
Easycamcorders
Idealo

(fotografije: Glavni trg, 24. avgust 2007)

Ni komentarjev: