četrtek, 25. oktober 2007

MUSI SE NE MUSAM

O Entente Florale, Studiu D, Musi in Levičarju.

Morda najbolj sprevržen način novinarskega dela je, da svoje teze oziroma zgodbe gradi s kombinacijo splošno znanih in kar trdnih dejstev ter težko preverljivih laži. To je princip, ki očitno ni tuj novinarjem oziroma avtorjem oddaje Mačji rep na Studiu D, na radijski postaji, ki ji sicer kar rad prisluhnem. Pred leti so se na tej postaji lahko dičili tudi s prav dobrimi informativnimi oddajami. Pa so jih ukinili in očitno je navzdol zdrknil tudi odnos do novinarskega dela in odnos do ljudi, ki jih obravnavajo v svojih prispevkih. Mačji rep pač ni informativna oddaja, čeprav ima očitno tudi take ambicije, je pa satirična oddaja, nekakšna novinarska satira, kar koli bi že to lahko bilo. A si snovanje satire očitno predstavljajo malo na hojladri in zato pečajo med sabo resnico in laž. To pa ni lepo.
Ne želim in ne morem učiti novinarjev obrti in jim vcepljati delovno etiko, svetujem lahko nekaterim zgolj, da si preberejo vsaj Kodeks novinarjev, če je zadeva bolj zagatna, pa kvečjemu, da si nekaj časa ogledujejo FDV od znotraj.

Kakor koli, oddajo Mačji rep so predvajali tudi danes. V njej so napletli tudi zgodbo, v kateri so skušali brez jasnih vzročno-posledičnih povezav združiti mene in moje tegobe in moje domnevne probleme s spominom ter seveda razvpito lepotno tekmo Entente Florale. Povedali so, če naj strnem, da urnebesno tožim čez ta dogodek, ki se ga je letos udeležila novomeška občina, in to navkljub temu, da se je občina Novo mesto na to tekmo, ki je bila, kakor naj bi jaz trdil, v »nepotrebnem času«, prijavila že pred par leti, pač v času, ko sem bil jaz svetovalec »župana Boštjana«, in sem bil odgovoren za urbanizem. O vsem, kar so napletli, v nadaljevanju ne mislim polemizirati, pač pa bom zgolj o tem, kdaj se je ta Enetente Florale zgodil in zakaj in skladno s čigavo voljo je to bilo. Razkril bom dovolj jasno, da je avtor oddaje, torej gospod Musa, v svoji resni šali govoril neresnico.

Za začetek naj povem, da sem jaz za pojem Entente Florale izvedel šele letos. To je bilo moje prvo soočenje z njim in mislim, da tudi novomeška občina kdaj prej s tem ni imela nič.
Novo mesto morda doslej ni poznalo tekme Entente Florale, je pa zato tudi Novo mesto že dolga leta del tekmovanje »Moja dežela - lepa in gostoljubna«, ki ga vodi Turistična zveza Slovenije. Na tekmovanje »Moja dežela – lepa in gostoljubna« se mesto ne prijavi, pač pa Turistična zveza Slovenija kraje ocenjuje neodvisno od njihove volje. Kar je tudi prav. Na tem tekmovanju so naselbine razdeljene v več kategorij. Novo mesto pa spada v kategorijo »Večja mesta«. V tej so poleg Novega mesta še Celje, Jesenice, Koper, Kranj, Ljubljana, Maribor, Nova gorica in Velenje. Skupaj torej devet mest.
Če me spomin ne vara, novinarji pa bodo to zlahka natančneje preverili, je bilo Novo mesto na tem tekmovanju leta 2003 uvrščeno na 7. mesto, če ne celo na 8. mesto, skratka povsem zadaj, no, leta 2006 pa je zasedlo že kar 3. mesto. Po mojem mnenju, ki sloni na poznavanju vseh navedenih mest, taka visoka uvrstitev ni ravno upravičena, morda so moje oči bolj kritične, a tako je pač bilo. Napredek, torej.

Najmanj tretje mesto na tekmovanju »Moja dežela – lepa in gostoljubna« pa je, kakor so mi povedali na Turistični zvezi Dolenjske in Bele krajine, in lahko bi se s kakšnim vprašanjem pri njih pomujal tudi gospod Musa, pogoj za morebitno uvrstitev na tekmovanje Entente Florale.
Državna komisija, predsednik projektnega sveta Entente Florale je trenutno kar na bližnji šentjernejski župan Hudoklin, za to tekmovanje nato povabi mesta od prvega dalje, če prvo odkloni, povabi drugega, in če udeležbo na tekmovanju odkloni tudi drugouvrščeno mesto, potem povabi tretje mesto. In tako naj bi po mojih informacijah prišlo do vabila Novo mesto, ki je bilo lani pač tretjeuvrščeno na državnem tekmovanju Turistične zveze Slovenije.
Kdaj se je MO Novo mesto odločila za udeležbo na tekmovanju Entente Florale? Seveda ne pred leti, kakor misli in javno govori novinar Studia D, ampak je odločitev glede udeležbe na tem tekmovanju bila sprejeta šele letos. Nič prej. O tem so se na novomeški občini odločili februarja, morda marca letos. Natančneje danes v Kabinetu župana nisem uspel izvedeti. Jutri pa bodo gospodu Musi zlahka servirali povsem točen odgovor. To iskanje natančne informacije pač prepuščam novinarju, jaz se s tem ne mislim ukvarjati, da bi sebe ščitil pred slabim delom novinarja. Voljo po tekmovanju pa so aktualni oblastniki izražali še tega julija, župan denimo na radiu Krka pa tudi že prej, o zadevi je poročal tudi časopis Dobro jutro in seveda še mnogi drugi.
Torej prijava na ta Entente Florale nima prav nikakršne zveze z mano ali z »županom Boštjanom«. Kvečjemu si pač v vsem tem smem pripisati le del »zaslug« za žal le tretje mesto na tej evropski tekmi, na kateri je Šentjernej pred leti osvojil kar srebrno medaljo. A to je pač že drug problem.

Čeravno po dejanjih tega ne kaže, pa upam, da je gospod Musa novinar vsaj po duši. Zato mi najbrž ne verjame na besedo in bo stvar raziskal do konca, šel bo do virov, preveril pri vseh akterjih … Zatorej mu posredujem nekaj kontaktov, kjer bo lahko izvedel več in celo vse, kar mora vedeti:
-Turistična zveza Slovenije, gospa Černe – 01 43 41 670 (o tekmovanju Moja dežela – lepa in gostoljubna)
-Turistična zveza Dolenjske in Bele krajine, gospod Barbo (o tekmovanju Moja dežela – lepa in gostoljubna na območju Dolenjske)
-Mestna občina Novo mesto, gospa Pirc – 39 39 204 (o prijavi občine na tekmovanje Entente Florale)
-nacionalni koordinator Entente Florale, gospod Hudoklin – 393 35 60 (o Entente Florale v Sloveniji)
-Tomaž Levičar, 040 151 141 (o odnosu do slabo opravljenega novinarskega dela)

Za konec morda še to: Ker mi je novinar Musa v prispevku hudomušno predlagal, da bi mi ne škodila uporaba Bilobila, ta pač pomaga pri spominu, mu moram odgovoriti, da s spominom nimam kakih večjih težav, bi pa znalo biti, da bi mi ob novinarstvu, kakršnega promovira on, bistveno bolj prav prišel kak Persen.


Tomaž Levičar
Mestni svetnik

Ni komentarjev: